Obiskovala je špansko in angleško osnovno šolo ter leta 1963 maturirala na klasični gimnaziji Colego nacional de Vicente Lopez. V Buenos Airesu je študirala novinarstvo in radiofonijo ter umetnostno zgodovino. Kot novinarka je sodelovala v raznih časopisih. Po vrnitvi leta 1978 je sprva živela v Ljubljani, kjer je leta 1987 na filozofski fakulteti doktorirala iz umetnostne zgodovine. Osemnajst let je vodila Pilonovo galerijo v Ajdovščini, kjer zdaj živi.
Irene Mislej je uredila Pilonovo zapuščino, raziskovala njegov opus in tudi delo njegovih sodobnikov, ovrednotila njegovo korespondenco ter jo deloma tudi objavila. Strokovno delo v galeriji je zaključila kot muzejska svetnica. Raziskovala je tudi Pilonovo rodbinsko drevo ter uredila spomine njegovega sina in drugih pričevalcev. Postavila je razstave njegovega opusa, tako v domači Pilonovi galeriji kot tudi v drugih ustanovah, sodelovala pri njegovi retrospektivi v Moderni galeriji ter v antoloških razstavah v Italiji, Franciji in Avstriji.
V raziskovalnem delu se je posvetila raziskavam ustvarjalnosti Slovencev v izseljenstvu, zlasti v Južni Ameriki, tako likovnikov, ki jim je v Sloveniji pripravila več razstav (France Ahčin, Viktor Sulčič, Bara Remec), in tudi znanstvenikov (Ivan (Juan) Benigar, Vinko Brumen, Branislava Sušnik); ukvarja se tudi z zgodovino izseljenstva in prevaja v španščino. Njena bibliografija obsega več kot 230 zapisov.
Izbrana bibliografija:
- Spomin na drugačno Argentino (Delo, članek, 2010)
- Na robu (Ampak, članek, 2004)
- Slikarka Bara Remec (Slovenija.svet, članek, 2005)
- Dolge sence slovenskih sporov (7D, članek, 1996)
- Zagledal sem se sredi dveh ozvezdij: Veno Pilon med podobo in besedo (uredila skupaj z Miklavžem Komeljem, 2022)